Officina Baltica

MEWO Nearshore batymetria
W ubiegły piątek podjęliśmy się misji mapowania dna morskiego w pobliskim Baltic Sea. Nasza podróż obejmowała nawigację po mroźnych wodach przy użyciu naszego prototypowego bezzałogowego pojazdu powierzchniowego (USV), Techno Hunter X1.
Wyposażony w echosondę NORBIT Subsea Winghead i77h, nasz USV wyruszył na skomplikowane mapowanie batymetrii regionu przybrzeżnego, wytrzymując odczuwalne temperatury do -10 stopni Celsjusza. Warto zauważyć, że nasz statek działał nieprzerwanie przez 9 godzin, pokonując dystans ponad 35 km.
Pomimo tego, że USV był całkowicie pokryty lodem (zobacz zdjęcia), z powodzeniem dostarczyliśmy klientowi wysokiej jakości dane, spełniając wymagania projektu nawet w trudnych warunkach.
Podkreśla to znaczący wpływ USV na badania i zadania eksploracyjne. Szczególnie w trudnych i nieprzewidywalnych warunkach kluczowe znaczenie ma priorytetowe traktowanie bezpieczeństwa poprzez utrzymywanie osób na lądzie, podczas gdy USV prowadzi pomiary.
Co więcej, jest to szczególny moment dla Officina Baltica jako zespołu, demonstrujący naszą zdolność do dostarczenia pojazdu wystarczająco dużego do żeglugi na otwartym morzu, a jednocześnie wystarczająco kompaktowego, aby badać płytkie obszary o głębokości nawet 0,5 m. Fakt, że łódź działała skutecznie w oblodzonych warunkach, jest świadectwem naszego specjalnie zaprojektowanego banku energii 200 Ah i odporności całej elektroniki pokładowej.
Dziękujemy MEWO S.A. za zaufanie, a wszystkich, którzy potrzebują prac badawczo-rozwojowych i USV, zapraszamy do kontaktu.
Przewijanie do góry